onsdag 19 december 2007

sj oproffsiga!

Tåget från Stockholm till Norrköping ska enligt tidtabell avgå 06:20. Idag kom tåget in 06:18. Innan avgång skulle idag typ 300 personer stiga på tåget och finna sig till rätta. Två hela minuter hade man på sig! X2000 - tåget avgick i tid. Denna gång. Med uppskattningsvis ca 150 ramlande personer som ej hunnit sätta sig på sin plats. Det är bra med tåg som avgår i tid. Det är oxå bra med tåg som kommer in på perrongen åtminstone 10 min innan avgång. Det händer faktsikt rätt så ofta att SJ gör så här. Mkt oproffsigt!!!

4 kommentarer:

Jonas sa...

Jag har just räknat ut att om jag åker X2k från Norrpan kl 07:02 möts våra tåg kl 07:18. Ska vi vinka i morgon? :)

Shaan Li sa...

vi kan vinka! I morgon då?Men det gäller att vi sitter på rätt sida av tåget...

Jonas sa...

Mja, ni såg mig nog inte vinka eftersom jag helt oproffsigt missade 07:02-tåget i morse. Jag skyller på 20 kg packning (julledighet!) och bajsnödig hund.

Tack och lov för flextid!

Men vi får vinka nästa år i stället.

Shaan Li sa...

oj. Det va synd. Vi ses 2008! God jul!