söndag 16 december 2007

Fredag den 14 dcember:

Fredagen den 14 december går till historien. Tåget från Stockholm till Norrköping, som enligt tidtabellen skulle ankomma 07:35, anländer till stationen i Norrköping kl 09:50! Kan ni haja?! Jag har tidigare konstaterat att fredagar är förseningarnas dag, men den 14 decmeber 2007 är den en dag som jag för alltid kommer att minnas! Jag undrar hur det är möjligt. Tycker verkligen synd om de som jobbar på SJ. Fatta vad hemskt att varje dag få meddela medpassagerarna att tåget är försenat. Ush. Tyvärr ligger det inte så bra till med SJ, och dess resurser att tillsätta reservtåg. Den sanna verkligheten är att SJ på en dag som den 14 december, åker med samtliga X2000 -tåg ur flottan. Pajar ett tåg, får man ändå köra med det trasiga tåget. På morgonen talade jag med ombordpersonalen. De var inte så nöjda med hur SJ var styrt, och att underhållet på tågen var under all kritik. X2000 – tågen är världens bästa tåg, med hänsyn tagen till att de aldrig underhålls, förklarade ombordpersonalen för mig. Wow tänkte jag. ”Och så lyssnar de aldrig på oss” berättade tågpersonalen vidare. ”De däruppe” borde få läsa er blogg. De skulle uffe och jan behöva!

6 kommentarer:

Jonas sa...

Fredag: Korglutningen.
Måndag: Korglutningen, samt hysteriska skånska kvinnor som trodde vi skulle spåra ur och dö.
Tisdag: Inget fel, halleluja!
Onsdag (idag): Lokföraren kallar på ombordansvarig, vi stannar mellan Katrineholm och Gnesta varpå ombordansvarig förklarar i högtalarna att det har uppstått ett fel som de försöker lösa genom att starta om tåget.

Jag känner igen problemslösningsmetoden. Styrs X2000 av Windows?

Shaan Li sa...

ja. Man börjar ju snart undra. Men är det inte så att X2000 - tågen drabbats av ett virus?!?! Jag har fått det förklarat för mig av en ombordpersonalen. Vet du något om det?

Jonas sa...

Jag fyller på:

Torsdag: Skitjobbig snorunge med sockerchock direkt orsakad av Coca-Cola och indirekt orsakad av en DUM OCH ARROGANT UNG MORSA SOM SNACKADE I TELEFON HELA RESAN I STÄLLET FÖR ATT TA HAND OM SINA UNGAR SOM TERRORISERADE VAGNEN.

Seriöst, hur mycket jag än gnäller på korglutning, trasiga dörrar, fel på bokningssystemet och så vidare finns det en sak som slår allt detta med hästlängder: Barnfamiljer. Det absolut värsta är den stressade barnfamiljen: Två vuxna och två eller tre barn, rusar in i vagnen, ställer till kaos med alla väskor som de stöter till folk med. Ungarna är täckta av snor från topp till tå och rymmer hela tiden. När föräldrarna äntligen har fått ordning på väskorna, samlat ihop barnen och satt sig ner plockar de fram...

... en fet jävla dunderkasse proppfull med McDonalds-strips och börjar käka. Det stinker frityrolja i hela vagnen och barnen skriker eftersom stripsen har hunnit kallna och colan är eftersom mamma skakade den när de tokrusade från donken till tåget.

Shaan Li sa...

du,
kan hålla med! Barn e rätt så jobbiga på tåg. Barn verkar drabbas av något virus så fort de sätter sig på ett tåg! Antingen springer de överallt eller så skriker de! Eller kräks. En tyst vagn, utan barn och djur?! Skulle det vara något?

Jonas sa...

daniel: tyvärr - "djur tillåtet" är ett krav då jag alltid har min hund med mig.

Linda sa...

Barn borde inte fa aka tag!