måndag 10 november 2008

Försenat - eller inte?

Det är ju inte ofta jag klagar på att tåget INTE är försenat men nu tänker jag faktiskt göra det. Jag kollade avgångarna på sj.se strax före kl 17, tåget var sent och beräknades anlända Norrköping 17.27. Jag gick från jobbet i god tid, eftersom jag inte är så himla snabb längre. När jag kom fram till stationen runt 17.21 var avgångstiden ändrad till 17.25. När jag kom ut från stationshuset omkring kl 17.22 rullade tåget in på stationen.

Det är INTE ok att tvinga en gravid kvinna med foglossning att skynda på stegen för att tåget kommer in tidigare än angett. AJAJAJ.

1 kommentar:

Jonas sa...

Idag är det väder i Sverige. Då fungerar inte tågen. Det är inte SJ:s fel, men ändå lite otajmat eftersom jag just idag måste komma hem i tid (vilket är nu.. men vi har inte passerat Flemingsberg än).

Men jag lär mig aldrig om ansökan om ersättning för restidsgaranti finns under "Resa med SJ" eller "Upplevelser" på hemsidan..