fredag 28 november 2008

Dålig information eller bara ren och skär lögn?

I torsdags när jag åkte till jobbet fick jag veta att vissa tåg skulle ledas om via Nyköping pga banarbete utanför Gnesta. Jag gick också in på SJ:s hemsida och läste vilka tåg det gällde och att det skulle leda till 10-20 minuters försening.

I torsdags när jag åkte hem från jobbet med ett av tågen som skulle ledas om via Nyköping sa konduktören när vi lämnade Norrköping "vi fick precis nu veta av trafikledningen i Stockholm att det här tåget kommer att ledas om via Nyköping. Det kommer att leda till en försening på 4-5 minuter."

Visste jag mer än konduktören eller ljög han bara?

(Samma konduktör varnade även resenärer som skulle ha bytt tåg i Södertälje att gå av där, för då kunde de bli kvarlämnade i "bushen". Eftersom tåget var sent skulle de byta i Stockholm istället.)

Inga kommentarer: