lördag 25 augusti 2007

Längsta förseningen hittills

Ibland på fredagar så tänker jag att jag ska ta ett tidigt tåg hem och lalla runt ett tag på stan på eftermiddagen. 15.22 tåget är ju ett utmärkt tåg att ta om man har sådana fantastiska planer.

Det hade jag i fredags. Det vara bara det att när jag kom till stationen så var 15.22-tåget försenat och skulle gå 17.02, alltså en timme och 40 minuter sent.

Då kommer jag ju hem mycket senare än om man åker med 16.24 tåget som jag brukar. Det blev ingen lallning på stan. Snarare förlorad arbetsinkomst eftersom jag gick tidigt från jobbet.

3 kommentarer:

heja björn sa...

Du Linda, som verkar vara duktig på det här med Internet måste ju vara tillräckligt smart och kolla upp tågförseningarna på nätet innan du beger dig från jobbet...? Allra helst när du vet att tågen alltid är sena! Fast det är klart, det är väl roligare att gnälla på SJ?

Linda sa...

Det är förstås mycker roligare. Dessutom skulle den här bloggen inte finnas utan klagomål. Om jag allvarligt ska svara på frågan som brukar jag inte ha tid att kolla förseningar.

heja björn sa...

Lägg upp ett bokmärke för trafikinformationen i din webbläsare så kan du på några få sekunder kolla förseningar, och därmed kanske spara massor av värdefull tid...