onsdag 11 mars 2009

Vilse?

Idag på hemvägen stannade tåget, och rösten i högtalaren förklarade att vi hade åkt fel och var tvungen att backa tillbaka. Mycket har jag varit med om, men aldrig förut att ett tåg åkt fel.

Detta innebär även att jag för tredje dagen i rad är mer än 40 minuter försenad och "cashar in" 148 låtsaspengar som bara kan användas i SJ:s resebutik. Jag hade börjat käka sjukt mycket pizzini bara de gällde i bistron, men icke.



12 kommentarer:

Jonas sa...

Ni får ursäkta mitt kartklotter. Jag skyller på att jag hade tvåa i bild.. :)

Unknown sa...

Sälj värdebevisen på tex www.eniro.se så får du ca 60% av värdet.

Henka sa...

Eller använd de vid nästa tillfälle du köper årskort. Sist fick jag en rabatt på lite drygt 5000 kr. Inte så dumt.. men jag kommer hellre fram i tid.

Sitter idag hemma och jobbar för att morgonens tåg var inställt och kan casha in även jag den 3:e kupongen för denna vecka.

Jonas sa...

Ja, hittills har den här veckan varit sjukt dålig ur ett pendlarperspektiv.

Anonym sa...

VA! Gäller de inte i bistron?? Jag har ju flera tusen att casha in!

Jonas sa...

Anonym: De värdebevis man får via mail som ersättning via restidsgarantin gäller endast i SJ resebutik. De värdebevis man får i brev om man reklamerar en resa gäller lite överallt, till exempel i bistron. Dock brukar de ha ett lägre värde, beroende på anledning man reklamerar.

Anonym sa...

Jonas, hjälp mig minnas veckan... jag har fått alla mina biljetter på samma papper och nu blandat ihop vilka dagar som jag vart försenad.. suck. Å de ska inte få komma undan :) Jag har åkt 07.02 på morron å 17.02 hem... måndag var ju morgontåget försenat å så tror jag det var hemtåget i onsdags... förvirrade jag! Du har säkert bättre koll!

Jonas sa...

Frida:
Måndag: Morgontåget 50 minuter försenat
Tisdag: Morgontåget 33 minuter försenat.
Onsdag: Hemresan prick 40 minuter försenat (det var då de åkte fel)
Torsdag: Morgontåget inställt.
På fredagen tog jag kortdag och åkte hem 15:06, men det var åtminstone ingen försening på morgontåget.

För att reklamera den inställda resan går du in på sj.se, klickar på Pendlare -> Restidsgaranti -> Kontaktuppgifter för SJ kundtjänst -> Gör en reklamation via formulär. Visst var det enkelt?

Jonas sa...

Det går i och för sig även att från startsidan klicka på Kontakta oss (längst upp, liten grå text) -> Via formulär -> Tyck till om SJ.

Anonym sa...

Tack! Då ska jag sortera alla biljetter här å reklamera :)

Anonym sa...

Skickade in och har redan fått pengar tillbaka via mejl. Snabbt och bra! Tack för hjälp. (har inte sökt den dagen vi var 33 min sena... det stod att det bara gäller 40min... synd!)

fuhrmann sa...

Men gud hamnade ni i Mölnbo?!? Där har jag bott, och det var inte kul ska jag säga!!!