tisdag 6 januari 2009

En MYCKET van resenär

Jag känner mig nöjd över mig själv. Jag är en MYCKET van tågresenär. Nästan en av de vanaste, skulle jag nog säga.

Igår var 16.24 tåget hem försenat. Det stod att det skulle komma till Norrköping 16.45 men ankom inte Linköping förrän 16.29. Jag gick ändå till tåget i god tid, för att inte missa tåget. När jag närmade mig stationen tänkte jag "hm. När jag kommer fram till stationen kommer det stå att tåget kommer klockan 16.52".

Det gjorde det inte. Det stod fortfarande 16.45. Jag gick ut på en iskall perrong och frös. Väntade. Klockan blev 16.45... inget tåg. 16.50 hade tåget fortfarande inte kommit, däremot ändrades nu ankomsttiden: NY TID 16.52.

Jag känner mig lite som han taxichaffören i Collateral som kan säga exakt hur lång tid det tar att köra från ett ställe till ett annat i L.A.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/artikel.aspx?articleid=4327908

Intressant artikel - 2010 närmar sig med rask takt och jag ser fram emot det. ;-)
Walle