Jag har funderat på det där med tidtabellerna. Enligt ett inlägg i kommentarerna så går det inte att ringa Banverket och säga att SJ vill ha 5 min extra på sig mellan Stockholm och Norrköping, för att tidtabellerna läggs så långt i förväg. Men är det inte bättre att ringa och säga det än att alltid vara sena utan att säga nåt?
Det verkar ju schysstare mot Banverket att säga att det tar längre tid, dessutom är det ju deras fel som inte har lagat tunnlarna. Då får de ju skylla sig själva.
Det är även schysstare mot passagerarna att erkänna att det tar minst 1.20 mellan Stockholm och Norrköping, så att man vet.
När jag började pendla skulle X2000 som avgick 16.24 vara framme i Stockholm 17.35, sen ändrades det till 17.40 så nog borde det gå att ändra igen.
söndag 26 oktober 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Jag skulle tippa på att Banverket och SJ AB har en ganska omfattande dialog angående detta. Och det är snarare så att det är SJ som piskar på Banverket om att få ordning på infrastrukturen så att deras tåg kan rulla något så när på tid.
Visst kan det vara schysst att säga att det tar 1:20 mellan Stockholm och Norrköping, men då ska detta införas på samtliga biljetter och avgångar, och biljettsystemet är i sin tur kopplat till tidtabellerna och där har jag tidigare berättat att det inte bara är att ändra över en natt.
Ja det stämmer att tåg 538 ankom till Stockholm C kl 17:35. Jag vill minnas att tåget då ej gjorde uppehåll i Södertälje Syd, därav den förkortade gångtiden.
Halloj Linda!
Först och främst tack för en kanonblogg! Jobbar själv på SJ och tycker den är jätteintressant att läsa. Dock tycker jag att du hakat upp dig lite på samma ämne.. Restiden norrköping-stockholm..
Visst är det en viktig fråga men tidigare har du skrivit om lite mer skilda delar av upplevelsen att pendla.
Skicka en kommentar