Nu har jag skrivit ett brev till SJ:
Hej.
Jag pendlar varje dag med X2000 mellan Stockholm och Norrköping och nu börjar jag ärligt talat tröttna på alla förseningar. Med de hastighetssänkningar som finns längs sträckan är restiden aldrig 1.16, som SJ påstår utan snarare mellan 1.20 och 1.30. Tillsammans med de längre förseningar på mellan 20 och 50 minuter som inträffar ett par gånger i veckan innebär detta förseningar på sammanlagt drygt två timmar varje vecka. Jag föreslår att SJ omedelbart
a. slutar påstå att restiden Stockholm-Norrköping är 1.16
b. ger rabatterat pris på månadskortet så länge som de dagliga förseningarna fortgår.
Ser med spänning fram emot svaret.
onsdag 18 juni 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
Usch ja, och ännu värre lär det bli när de stänger av järnvägen mellan Norrköping och Katrineholm den 18 augusti och fem veckor framåt.
Då skall även tidtabellen för denna omledning läggas om...
Sen när tunnlarna norr om Åby fått sin upprustning så hoppas jag att punktligheten ska bli bättre för X2000-tågen. Just Östergötland är en mycket känslig sträcka för X2000, då en försening på knappa 5 minuter kan innebära att tågtrafikledningen släpper ut ett pendeltåg framför på sträckan och i ett nafs så växer då förseningen till kanske 20-30 minuter. X2000 Stockholm-Malmö-Stockholm trafikerar 3 st väldigt störningskänsliga områden, Stockholm, Östergötland och Skåne. Mer spår åt Sverige!
heja björn: hear hear!
Linda: Kan inte du maila mig på info@snapshot.se är du snäll?
Ja, hade man inte gjort en tillfällig tidtabell under tunnelarbetet kan jag lova att man hade fått punga ut ordentligt på restidsgarantin..
Kan hålla med om att de sättr alldeles för tajta tidtabeller för Xet.
/Emelinda SJ, Örebro
Skicka en kommentar