Jag blir GALEN!
Försöker för hundrade gången (ok, liten överdrift men ändå) boka biljetter till nästa vecka på sj:s hemsida. Möjligheten att få biljetter via sms eller mail har tydligen försvunnit HELT. Det enda valet man nu har för att få sin biljett är hemskickad mot faktura, vilket kostar 40 kronor extra.
40 spänn är rätt mycket när den inte ska kosta NÅT. (Eller redan har kostat 4 000).
söndag 10 februari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
11 kommentarer:
Nej , jag lyckas inte heller boka platser .
Med månadsbiljett som man ju ska betala 0 kr, hittar den inga betalsätt och man dirigeras tillbaka ... Hur gör man?
nä. Va i helvetet har SJ gjort?! Jag lyckas inte boka något till imorgon....Ska nog börja varandra härifrån nu..
Jag har naturligtvis ringt och klagat :-)
Fick boka biljetter på telefon. Men reseprofilen ska tydligen i alla fall komma tillbaka. Så småningom. Förhoppningsvis.
Till Linda: Med reseprofil menar du ?
Så att man får bekräftelse efter inknappat mobilnr och villkor ibockat? det blir ju inte bokat förrän man passerat betalningen..
Jag har mailat kundtjänst men de har väl ingen support när det är helg?
anonym: reseprofilen var den tjänsten där man kunde logga in och förbestämma massa val som sparades så att man inte behövde klicka i var man ville sitta, att man hade månadskort eller skriva sitt mobilnr varje gång. Väldigt bra tjänst. Sparar tusen klick. Borta nu. Men det är ju ett minor problem när det inte ens går att boka några biljetter.
0771-757575 är mitt hetaste tips i dagsläget.
Tack Linda. Verkar vara lite småsaker som SJ glömt när det gjort om bokningssystemet.
Händer även de bästa...
Hallå där! Testade att logga in via Priokonto- då funkade det!
Jag är så jäkla glad att jag bokade biljetter för hela februari innan de "förbättrade" systemet.
Hur har de egentligen tänkt? Hur är det fatt i skallen på personen som fattar beslutet att ta bort något för att de ska lansera en förbättring längre fram?
Nu, har jag fått svar från SJ :
Tack för att du har kontaktat oss.
Under helgen vecka 6 införde vi ett nytt biljettsystem vilket tyvärr medförde störningar i vår Internettjänst. Tjänsten fungerar återigen som den ska och vi beklagar uppriktigt det inträffade.
Med vänlig hälsning
SJ AB
Se där....
Jag försökte boka biljetter igår och det gick inte alls. Använde tre olika webbläsare och i ingen av dem fungerade sj.se.
Dessutom hade jag bokat biljetter till Sundsvall över helgen, och SJ gav mig plats i vagn 6 trots att jag bokade i djurkupé! Helt sjukt.
(Jag har åkt över 150 resor sedan i oktober, och alltid suttit i djurkupé. På den gamla goda tiden när reseprofilerna fanns kvar hade jag det inlagt i alla reseprofiler, inklusive den som hette "SVL-STHLM t/r".
Händelsevis var det den jag använde för att boka gårdagens biljett. Nu ska jag gå och kolla hemresebiljetten.
Förtydligande till anonym: Bokningssystemet fungerar alltså fortfarande inte. Inte alls i Safari och reseprofilerna är fortfarande borta. Och man kan inte välja "Djur tillåtet" och "gång" samtidigt.
SJ har med andra ord ingen koll på läget.
Skicka en kommentar