SJ:s nya bokningssystem på nätet är VÄRDELÖST! För det första funkar det ju inte. Bara en sån sak. För det andra är alla förval man har gjort BORTA, så man måste fylla i precis ALLT varje gång man bokar en biljett. Dessutom måste man klicka tusen gånger för att välja sittplats. När man väl har valt sittplats står det att önskemålen inte kunde tillgodoses, fastän man VISST har fått det man ville ha i slutändan.
Nu har jag suttit i en kvart och lyckats boka två av nästa veckas resor... SJ får skylla sig själva om pendlarna inte följer deras töntiga sittplatsregler.
Och när jag ändå håller på att klaga på bokningen på hemsidan så kan jag slänga med en gammal åsikt: fixa så att man kan boka flera resor samtidigt och ändå få sittplatserna på sms. Gärna i ETT sms.
lördag 9 februari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Mmm.. jag försökte boka om en biljett idag. Att boka av gick bra, men att boka ny..? Icke! Så i stället för att jobba en timme extra fick jag 40 minuter extra arbete utfört och 20 minuter telefonkö.
Tack SJ. Tack så jävla mycket. Hur vore det OM PRODUKTERNA VAR FÄRDIGA INNAN MAN LANSERADE DEM???????
Hur svårt ska det vara att bygga en webbsida egentligen? Tips till SJs webbutvecklare: börja här: http://www.w3.org/ och här: http://www.w3schools.com/
Den största ripp-offen är att de ska ha hutlösa pengar för att biljetterna ska vara avbokningsbara... Man kan knappast säga att deras förändringar direkt gynnat konsumenten. Så går det när konkurrensen är så gott som obefintlig.
Att det sen krävs tusen klick för att boka en biljett gör inte saken roligare direkt...
Gud vad ni gnäller!
SJ ökar resandet betydligt mer varje år än andra transportmedel och reseföretag. Eftersom servicen hela tiden blir bättre, och eftersom folk uppenbarligen är mer benägna att resa med den nya prissättningen.
Ha det fint!
Skicka en kommentar