lördag 10 november 2007

Tack SJ för att så snabbt påminna om helvetet!

Under en hel vecka var jag utan att åka tåg. En hel vecka utan stress och förseningar! Så otroligt skönt. Men igår fredag, var det åter igen dags att sätta sig i de gamla slitna X2000 tågen. Jag var nästan lite sugen, men resultatet av dagens båda x2000 - resor, var en sammanlagd försening på cirka 1 timma! På den tysta avdelnigen på väg från Norrköping till Göteborg fann jag mig även tvungen att agera "polis" då ett antal helt hänsynslösa personer helt ogenant talade i sina mobiltelefoner. "Du är bara lite överskänslig idag sade en tonårings mamma till mig när jag sade åt de att stänga av mobilerna". ? Snabbt blev jag i alla fall varse om vad jag hade missat under den gångna veckan.... SJ: Tack för den snabba uppdateringen!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vänta nu, SLITNA X2000-tåg? Vad är det för fel på dem?

Vad jämför man då med? När börjar ett tåg bli slitet?

Just vår perfektionistiska finputsningshysteri (med medföljande utbrändhet) är ju den punkten som är vår svaga i jämförelse med u-länder. Jag har åkt lokalbuss i Marocko.

Unknown sa...

Fortsättning: De är alltså bättre än oss när det gäller att värdera vad som ska renoveras eller finputsas.

/ Daniel Lampinen

http://daniellampinen.blogspot.com

Linda sa...

Daniel L: jag förstår inte, är det du skriver kritik, eller håller du med? Är lokalbussar i Marocko finputsade eller renoverade? X2000 är nämligen varken eller. Så jag förstår verkligen att lokalbussarna i Marocko måste vara bättre än X2000. Vem blir utbränd? Lokföraren eller tågen? För det är ju just det vi menar, att tågen blir utbrända och slitna. Ett tåg börjar bli slitet när det inte längre fungerar. För ytterligare information i denna intressanta fråga, läs igenom samtliga inlägg på sj-bloggen.

Unknown sa...

När man är i Marocko inser man hur löjligt perfektionistiskt det är i Sverige. T ex när det gäller finputsningsarbete enbart för estetiks skull. Och perfektion leder till utbrändhet. Utbrändhet är inte direkt stort i u-länder.

Men om ni med "slitna" menar tillståndet i tågets maskineri (och inte tyget på stolarna) så har jag missuppfattat.