torsdag 22 november 2007

Kundservice!

Jag har gnällt rätt mycket idag över att jag glömde mina vouchers hemma när jag behövde köpa ett nytt månadskort. Jag har även gnällt över att biljettförsäljningen i Stockholm öppnar så jäkla sent, inte förrän 07.30 (visst är det sent?). Jag har gnällt så mycket att jag till sist bestämde mig för att ta ett JÄTTESENT tåg i morgon för att kunna köpa månadskortet med mina vouchers i morgon bitti. Jag var även väldigt övertygad om att jag hade 900 spänn i vouchers.

När jag kom hem visade det sig att jag hade 300. Det hade man ju klarat sig utan en månad till. Dessutom var klockan för mycket för att jag skulle hinna tillbaka till t-centralen och köpa biljetter i kassorna, som stänger 19.30 (visst är det tidigt?).

Så tänkte jag att kanske, kanske, kan man ändå köpa månadsbiljett på nätet... gick in och kollade och det kunde man ju inte, MEN man kunde köpa dem via TELEFONFÖRSÄLJNINGEN.

Varför det gick via telefon men inte över nätet hade inte heller telefonförsäljaren någon förklaring till. Men jag blev nöjd. Fick använda mina 300 spänn i vouchers, fick mina priopoäng och slapp ta ut flextid för att kunna köpa biljetter.

Ibland blir man så positivt överraskad av SJ!

Inga kommentarer: