onsdag 21 november 2007

kärlek på tåg.....

Här om dagen när jag åkte hem från Norrköping till Stockholm hände spännande grejer! Händelsen utspelade sig i vagn sex, och i kön till toaletten. Fler och fler passagerare ställde sig i kön till toaletten som aldrig ville bli ledig! En utav passagerarna som satt närmast toaletten sa att toaletten antagligen var avstängd för att den varit låst så länge. Så kön upplöstes och de köande vandrade vidare i tåget på jakt efter lediga toaletter. Men då, samtidigt som människorna i kön försvunnit, kommer en ung man ut ur toaletten. Talandes i telefon. Stunden efter, eller sekunden efter, kommer en ung kvinna ut. Helt jätte jätteröd i ansiktet! Jag blev glad över vad jag just fått beskåda. Jag tänkte för första gången på väldigt länge, över positiva saker som tågresandet kunde föra med sig. Kärlek på tåg! Eller? Jag undrade också väldigt mycket om de just hade träffatas, eller om toalettmänniskorna var ett par? Jag hoppas så mycket att de träffades på tåget! Om kärlek uppstår på x2000 tåg skulle detta lätt väga upp alla förseningar och övriga dåliga saker som SJ för med sig!

Inga kommentarer: