torsdag 18 oktober 2007

klättra? Istället för att jobba?


När ett X2000 tåg är försenat, som de oftast är på sträckan Norrköping - Stockholm, är det inte alltid man orkar jobba tills det att tåget anländer slutstationen. Ibland tappar man lusten. När jag idag såg ett klättrande barn på tåget hem till Stockholm kom jag på en idé. Som ett alternativ till att jobba. Jag tänker att jag kanske ska prova någon dag. Att klättra upp i väskhyllorna när tåget blir fösenat. Och säga hej till mina pendlarkompisar. Hej på er! Vid en närmare eftertanke så inser jag att det inte skulle förvåna mig om jag i framtiden ser vuxna människor klättra omkring som barn på ett tåg. För man blir tokig! Man blir verkligen tokig av alla förseningar!

2 kommentarer:

Linda sa...

Eller så kan man lägga sig och vila lite på hatthyllan!

Shaan Li sa...

exakt!