fredag 12 oktober 2007

Framförhållning? Vet SJ vad det är?

I morse körde X2000 tåget från Stockholm til Norrköping med en av fyra motorer. En av fyra motorer innebar en försening på 45 minuter. Utanför Gensta stannade tåget helt och lokförararen berättade för medpassagerarna att en felsökning skulle göras. Syftet var att få igång fler motorer så att tåget snabbare skulle kunna ta oss til Norrköping och till slutdestinationen Köpenhamn. Lokföraren misslyckades med detta men fick igång tåget igen och tågfan anlände till peking. 45 minuter för sent. Jag frågade personalen på tåget vad det hela handlade om. "Ledningen skickar oss på charmkurser" fick ja till svar, "så att vi kan lugna och trösta våra resenärer." Va?!Ja ställde mig frågandes till det svar som jag fick men personalen sa att det var så lednigen på SJ skötte frågan med försenade tåg! Sedan förklarade personalen att SJ inte har ett endaste reservX2000 tåg. Inte ett endaste på hela tågflottan! Och inte heller några reservdelar hade de.

Jag försökte vara vänlig mot den så tillmötesgående personalen men hade svårt att inte visa min ilska. Jag tänkte, snart är SJ:s fall var nära. Tänk om den sista motorn också skulle gå sönder? Och tänk om inga reservdelar fixas fram? Vad händer då med oss resäneär? SJ har sjukt dålig framförhållning!!! Underhållet på X2000 tågen är lika med noll och istället för att underhålla tågen skickas SJ:s personla på charmkurs?!

På allvar vill jag ha en diskussion om SJ:s dåliga framförhållning! Situationen är rent ut sagt fördjävlig!!!! Jag vill bilda opinion!!! Vem hakar?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är på. Opinon mot SJ!