Jag är inte ensam om att ogilla SJ. Idag i Metro var det värsta klago-krönikan på SJ. Kolla här, på sid 6!
Erika Augustinsson påpekar att SJ borde sänka biljettpriset, satsa mer på att komma i tid, ha mat ombord så det räcker till fler än tre personer, inse att globaliseringen krymper världen och fixa mobilmottagningen på tågen (värst är det mellan typ Södertälje och Stockholm där det inte går att prata allt vilket ju är smått absurt).
Dessutom vill hon se kontorsvagnar för dem som jobbar på tåget och uppmanar alla att ringa, skriva, sms-bomba eller bojkotta SJ tills de skärper sig.
KÄRA ERIKA. JAG GÖR MITT BÄSTA. JAG KLAGAR PÅ SJ NÄSTAN VARJE DAG.
Ibland lönar det sig, ibland fattar de inte vad man snackar om. Jag kan även lägga till några punkter till din lista:
- se till att personalen lär sig att använda den jäkla kaffe latte-maskinen
- fixa prio-puckot så att man faktiskt FÅR något för sina poäng (3 000 spänn för en macka är ett sådär bra erbjudande)
- ordna med ordentliga månadskort i plast som går att fylla på elektroniskt
- hyssja åt alla som pratar i den tysta avdelningen- kolla alla biljetter FÖRE Flempan, så att man kan få sova sen
- ordna värmeanläggningen i bistrovagnen
torsdag 28 juni 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Jag tycker SJ är grymt!
Tobias: Du brukar inte åka tåg, eller?
Nog ofta för att också få grattis kaffe och te på priokortet!
Ni tycker att vi ska kontrollera era biljetter innan Flemingsberg. Om det ska vara möjligt så behövs det mer personal och om vi ska ha mer personal på tågen så måste biljetterna bli dyrare och ni tycker ju att de är för dyra redan.
Skicka en kommentar