SJ har satt in fyra nya avgångar mellan Stockholm och Linköping speciellt för oss pendlare. HERREGUD vad snällt! Det betyder att jag kan åka en dubbeldäckare en halvtimme senare än min ordinarie avgång.
Och tur är väl det, för min ordinarie avgång är smockfull med människor sedan SJ hastigt och lustigt beslutade att ställa in några avgångar per dag med X2000 mellan Stockholm och Köpenhamn. Alla som ska åka 5.19 får nu istället ta 6.21. Något som verkade ta hela personalstyrkan på sängen efter julledigheterna. En något ansträngd konduktör hördes i högtalarna i måndags
"jaaa... vår ledning har i helgen bestämt att 17 X2000-tåg ska tas ur trafik under januari månad. Det betyder att en del avgångar ställs in och att de andra tågen blir väldigt fulla. Ni som skulle ha åkt 5.19 och som istället har fått biljett på det här tåget, har tyvärr bara sittplats till Linköping. Efter det är tåget fullbokat och jaaa... vi har ju en bistro som några kan sitta i. Och sen finns ju min tjänstekupé, men det är ju bara en plats... "
Snällt ändå. Att erbjuda tjänstekupén till platslösa resenärer. Mycket snällt.
Visar inlägg med etikett Överraskningar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Överraskningar. Visa alla inlägg
onsdag 13 januari 2010
onsdag 11 mars 2009
Vilse?
Idag på hemvägen stannade tåget, och rösten i högtalaren förklarade att vi hade åkt fel och var tvungen att backa tillbaka. Mycket har jag varit med om, men aldrig förut att ett tåg åkt fel.Detta innebär även att jag för tredje dagen i rad är mer än 40 minuter försenad och "cashar in" 148 låtsaspengar som bara kan användas i SJ:s resebutik. Jag hade börjat käka sjukt mycket pizzini bara de gällde i bistron, men icke.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)