tag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post4162190603658359207..comments2023-10-22T04:07:17.646-07:00Comments on sj-bloggen: GrrrrrrrrrrrLindahttp://www.blogger.com/profile/00687795877606516512noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post-86884263958125536072008-12-01T03:53:00.000-08:002008-12-01T03:53:00.000-08:00Anonym: ja, särskilt undrar man ju eftersom det va...Anonym: ja, särskilt undrar man ju eftersom det var så mycket snack i somras om att de LAGADE tunnlarna. Fast de sa inte att det bara var en av tre som lagades...Lindahttps://www.blogger.com/profile/00687795877606516512noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post-66753821008010209142008-12-01T00:17:00.000-08:002008-12-01T00:17:00.000-08:00Sänkningarna i Graverfors tunnlarna vet ju inte en...Sänkningarna i Graverfors tunnlarna vet ju inte ens kundtjänst om. Efter att ha kontakt med en lite högre uppsatt person än en vanlig telefonist på kundtjänst fick jag till svar att de räknar med att hastighetssänkningarna bara gör att tågen tar 4 min extra (ja, eller hur...) och att de inte informerar om störningar som är på mindre än 5 min. Ok, om en störning på 4 minuter ska hålla på i 1,5 år. Är det då inte värt att notera? Har inte fått något svar än men såg att SJ lagt upp information om detta på hemsidan. En liten vinsta iallfall. Var det för mycket prestige i att ha fel att han inte kunde svara mitt mail mån tro?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post-26462755664330617012008-11-28T09:21:00.000-08:002008-11-28T09:21:00.000-08:00Anonym: varför krångla till det?Anonym: varför krångla till det?Lindahttps://www.blogger.com/profile/00687795877606516512noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post-80643070573883684432008-11-27T23:15:00.000-08:002008-11-27T23:15:00.000-08:00linda; har du problem med att skilja på SJ och Ban...linda; har du problem med att skilja på SJ och Banverket?<BR/>Sen när är SJ ansvariga för ett banarbete? En olycka är ju knappast något man har beredskap för eftersom man varken vet var eller när de inträffar.<BR/><BR/>Du gör det väldigt enkelt när du alltid lägger skulden på SJ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post-51654123136416170362008-11-27T12:04:00.000-08:002008-11-27T12:04:00.000-08:00Idag åkte jag Lund->Stockholm och tåget var för...Idag åkte jag Lund->Stockholm och tåget var före tidtabell vid varenda station! Fick stå still ett par minuter på varje ställe och rullade in på Stockholm C 6 minuter före utsatt tid. Mycket fascinerande! Å andra sidan var korglutningen ur funktion hela resan.. Undrar om det finns ett samband?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8561590070103858841.post-81628671294510078982008-11-27T10:41:00.000-08:002008-11-27T10:41:00.000-08:00Eller att de informerar i tid. Inte om olyckor då,...Eller att de informerar i tid. Inte om olyckor då, för det går inte, men om till exempel utbytta tåg som man har vetat om en stund eller om spårarbeten som man antagligen har vetat om i månader.Jonashttps://www.blogger.com/profile/10076437194437031334noreply@blogger.com